Zásady služby

 

ZÁSADY SLUŽBY

 

Zásady služby vyjadřují hodnoty, kterými se pracovníci řídí při poskytování podpory, pomoci a péče klientům.

Zásada číslo 1 - Respekt k potřebám

Vycházíme ze zjištěných a vyhodnocených potřeb konkrétních klientů. Podpora zohledňuje jejich přání a je plánovaná ve všech oblastech každodenního života.

Zásada číslo 2 - Respektující a partnerský přístup

Každý klient, který využívá naši službu, je zaměstnanci přijímán především jako člověk s respektem k jedinečnosti, věku, osobnosti, potřebám a možnostem.

Zásada číslo 3 - Nastavení individuálního způsobu komunikace dle potřeb klienta.

Zásada číslo 4 - Život v takovém prostředí, které se co nejvíce podobá životu v domácím prostředí

Včetně vytváření příležitostí a možností k tomu, aby klienti byli aktivně v kontaktu s rodinou, přáteli a blízkými, případně aby mohli navazovat nové vztahy s vrstevníky.

Zásada číslo 5 - Uplatňování principů normality v běžném životě (důraz na běžný způsob života)

Pracovníci usilují o to, aby se život klienta se zdravotním postižením co nejvíce přiblížil běžnému životu.

 

Dále vycházíme z obecných principů normality, kdy u klientů:

  • zachováváme rytmus běžného dne a týdne,
  • respektujeme jejich vlastní přání,
  • respektujeme jejich vlastní rozhodnutí, 
  • respektujeme jejich soukromí,
  • respektujeme jejich nárok na uznání sebe sama,
  • akceptujeme jejich život ve světě obou pohlaví,
  • podporujeme jejich účast na kulturním životě,
  • podporujeme jejich volnočasové a sportovní aktivity,  
  • respektujeme jejich odlišnost a přijímáme jejich zdravotní postižení jako součást lidské různorodosti a přirozenosti.